היסטוריית התרעות לפי יישוב

  • יממה אחרונה
  • שבוע אחרון
  • חודש אחרון

התרעות 32

< חזור

קניות וצרכנות

רמת המלאים הקיימת אצל יצרני המזון בישראל גבוהה ומתנהלת כסדרה, ברמת הייצור המקומי ובייבוא. בשל הביקושים הגבוהים, הגבירו היצרנים והרשתות את הפעילות, ובמידה שנתקלתם במחסור, הוא נקודתי בלבד.
רשתות המזון פתוחות ויישארו פתוחות כבשגרה וכך גם בתי המרקחת (גם אם הם ממוקמים בתוך קניונים), הבנקים והכספומטים, בהתאם להנחיות ולפרסומי הגופים.
·קניונים, מסעדות, פאבים, חנויות ובתי קפה לא יפעלו, למעט הוצאת משלוחים.
·מומלץ במידת האפשר לבצע קניות אונליין או להזמין מצרכים במשלוח ולהימנע מהליכה פיזית לחנויות.

אם בכל זאת יוצאים לקניות:
·מומלץ להכין רשימת קניות מראש.
·לדאוג שאדם אחד יבצע את הקנייה, תוך שמירה על ההנחיות והקפדה על שמירת מרחק מקונים אחרים בסופרמרקט.
·לאחר החזרה הביתה יש לשטוף ידיים.
·אנשים מקבוצות הסיכון מתבקשים להימנע מיציאה לקניות, ולנסות להיעזר בבני משפחה או שכנים, הזמנות אונליין או סיוע במוקד הרשותי 106.

ההגבלות על המקומות שבהם מותר לעשות קניות
בכל עת לא ישהו בתוך החנות לקוחות ביחס של יותר מ-4 לקוחות לכל קופה רושמת פעיל.
המחזיק או המפעיל של החנות יקפיד ככל הניתן, על שמירת מרחק של 2 מטרים לפחות, לרבות בתורים, ולשם כך יסמן מקומות לעמידה באזור הקופות הרושמות ובאזור שבו יש תור.

ביטולי טיסות, מלונות וחופשות- על פי הרשות להגנת הצרכן

ביטול עסקאות (מכר מרחוק) לשירותי הארחה, נסיעה, חופש או בילוי

ניתן לבטל את העסקה תוך 14 יום מביצוע העסקה (יום ביצוע העסקה עצמו אינו נכנס במניין הימים) או קבלת החוזה/טופס גילוי נאות (לפי המאוחר), ובתנאי שעד מועד מתן השירות יש יותר מ-7 ימים שאינם ימי מנוחה.(יום הטיסה או הכניסה לאתר התיירותי כגון בית מלון אינם נכנסים במניין הימים).

אזרחים ותיקים, עולים חדשים ובעלי מוגבלות
- רשאים לבטל עסקת מכר מרחוק מיום ביצוע העסקה ועד ארבעה חודשים אחריה או מיום קבלת מסמך גילוי נאות לפי המאוחר מבניהם, ובלבד שההתקשרות בעסקה כללה שיחה בין העוסק לצרכן טרם ביצוע העסקה ובכלל זה שיחה באמצעות תקשורת אלקטרונית שכוללת שיחה רציפה כגון צ'ט.
כדי שהארכת זכות הביטול תוקנה לצרכנים אילו חייבת להתקיים שיחה כלשהי בין העוסק לצרכן ומועד השיחה צריך להיות עד להתקשרות.
שיחה שהתנהלה עם מי שאינו הצרכן המוגן (אף אם העסקה נעשתה עבור הצרכן המוגן) אינה מקנה הארכת זכות ביטול.
במקום שהצרכן מבקש לבטל את העסקה קיימת זכות לעוסק לדרוש ממנו להציג לפניו תעודה המוכיחה שהוא אדם עם מוגבלות, אזרח ותיק או עולה חדש, ובלבד שלא ידרוש ממנו הוכחה נוספת לשם מימוש זכות הביטול.

דרכי ביטול עסקה
העוסק יאפשר לצרכן לבטל את העסקה בהודעת ביטול שימסור לו הצרכן, בכל אחת מהדרכים המפורטות להלן, ובהתאם לפרטי ההתקשרות שמסר העוסק לצרכן:
בעל פה- (בטלפון או בהודעה בעל פה במקום העסק, למעט אם נקבע לפי החוק כי ביטול העסקה ייעשה בדרך של הודעה בכתב), בדואר רשום, בדואר אלקטרוני, בפקסימיליה, באינטרנט.
דמי ביטול הינם קבועים והם 5% מהעסקה או 100 ₪  על פי הנמוך שמבניהם.

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הינה רשות פנים ממשלתית עצמאית, המשמשת כזרוע אכיפה עצמאית, בעלת מומחיות, המרכזת בלעדית:
· מתן הנחיות מחייבות של הממונה על הרשות להתנהגות נורמטיבית בקשר בין העוסק והצרכן.
· כל תהליכי האכיפה של הוראות חוק הגנת הצרכן.
· רגולציה בתחום הגנת הצרכן.
לפרטים נוספים ניתן להיכנס לאתר הרשות.