היסטוריית התרעות לפי יישוב

  • יממה אחרונה
  • שבוע אחרון
  • חודש אחרון

התרעות 32

< חזור

תקשורת וסייבר

משרד התקשורת
הורחבו שעות הפעילות, הציבור מוזמן לפנות בכל הנושאים הבאים
טלפון ואינטרנט נייד ונייח, שידורים.
מענה טלפוני יינתן בימים א׳-ה׳ בין השעות 08:30 - 16:00   
במספר- 03-5198231.
מספר טלפון עבור אנשים עם מוגבלויות - 03-5198285.
מוקד פתיחת פניות משרד התקשורת.

דואר
בדואר ישראל נערכים לעבודה מצומצמת למניעת התקהלות, בהמשך להנחיות משרד הבריאות ומתוך שמירה על בריאות הציבור.

לפיכך, החל מ- 24/3, ישתנו שעות פעילות סניפי ויחידות הדואר:
להלן שעות הפעילות החדשות בסניפים :
בימים א-ד', יפעלו הסניפים בין השעות 16:00 –8:00.
ביום ה' יפעלו הסניפים בין השעות 15:00 –8:00.
ביום ו' הסניפים יהיו סגורים.
בימי הקצבאות יתוגברו יחידות הדואר.
על פי הנחיות משרד הבריאות תותר שהיה של עד 10 אנשים בכל יחידה, לרבות עובדי היחידה.
 
שעות הפעילות החדשות בסוכנויות
בימים א-ה' 8:00-13:00
ביום ו' הסוכנויות יהיו סגורות.
 
מרכזי מסירת חבילות יש להתעדכן באתר הדואר. שעות הפעילות עשויות להשתנות בהתאם לשיקולי הזכיין וההנחיות שיקבל.
למרות האמור לעיל יתכנו שינויים נוספים, ויש להתעדכן באתר הדואר לפני הגעה ליחידות השונות.
מסירת ומשלוח חבילות תתקיים כסדרה
בהתאם להנחיות משרד הבריאות, דוורים ושליחים הונחו להניח חבילות על מפתן דלתם של לקוחות, לשמירת בריאותם.
שירותי הבנקאות ימשיכו לפעול בהתאם לשעות פעילות יחידות הדואר.
כספומטים של בנק  הדואר – תוגברו במזומנים ויפעלו כסדרם.
המוקד הטלפוני 171 יפעל במתכונת חלקית יתכנו זמני המתנה בשל ריבוי פניות והיעדרות חלק מצוות העובדים.

ניתן לקבל מידע ושירות באמצעות אתר הדואר, וכן באמצעות עמוד הפייסבוק, באפליקציה בנייד וכן בצ'ט עם נציג באתר הדואר.
 
מערך השליחים יפעל כסדרו
ניתן להזמין בתשלום שליח עד הבית לאיסוף חבילה 'הדואר בא אלי' או שליח של Gett Delivery
באמצעות אפליקצית דואר ישראל או באמצעות אתר החברה.

יתכנו עיכובים בהגעת חבילות לישראל ומישראל עקב מיעוט הטסות.
החברה פועלת בשיתוף הפלטפורמות הבינלאומיות לאיתור פתרונות הטסה לשמירת על רציפות שירות ללקוחותיה.
 
מומלץ להזמין תור מראש באפליקציה או באתר דואר ישראל  לפני הגעה ליחידת הדואר,וכן להתעדכן מראש בשעות הפתיחה, המשתנות בהתאם למצב.

 
סייבר
מערך הסייבר הלאומי מזהיר מפני ניצול הבהלה הציבורית העולמית סביב נגיף הקורונה לביצוע מתקפות סייבר
סקירה שערך מערך הסייבר הלאומי מעלה כי מתקפות סייבר רבות מנצלות את השיח הציבורי הרחב סביב התפשטות נגיף קורונה.
התוצאה היא אלפי אתרים מתחזים המשתמשים בשם הדומיין coronavirus וחשודים כזדוניים. בין תקיפות הסייבר שנצפו: דיוג, כופרה, נוזקות ושימוש באפליקציות וקבצים זדוניים העושים שימוש בשם קורונה כדי לתקוף. לפרטים נוספים. 

                                                                                
המלצות הגנה של מערך הסייבר הלאומי
1. גלישה ישירות לאתר שממנו רוצים לקבל מידע.
2. יש לשים לב לאיות של שמות מתחם (domains) כדי לא להקליק על אתרים מתחזים.
3. מומלץ לא ללחוץ על קישורי קידומי מכירות בדוא"ל או באתרים, אלא לחפש באופן יזום את המוצרים שברצונכם לרכוש.
4. מומלץ לבדוק באתר הארגון ממנו נשלחה לכאורה ההודעה האם פרטיה אכן נכונים.
5. יש לשים לב בתוכן ההודעה לכתובות URL ולשמות מתחם חשודים או אשר אינם תואמים לארגון ממנו מתיימרת להגיע ההודעה.
6. אין לפתוח קישורים מגורם לא מוכר או שאמינותו מוטלת בספק.
7. מומלץ להוריד יישומונים מהחנויות המקוונות הרשמיות בלבד.

המלצות מערך הסייבר הלאומי להגנה לארגונים ועובדים בעת עבודה מהבית
1. התפשטות נגיף הקורונה בארץ ובעולם מעודדת ואף מחייבת ארגונים רבים לשנות את שיטת העבודה ולאפשר לעובדיהם לעבוד מהבית.
2. עבודה מרחוק מאפשרת לעובדים לקבל גישה למערכות הארגוניות מה שעלול לחשוף את הארגון לפגיעות. מערך הסייבר הלאומי ריכז המלצות להגנה עבור בעלי העסקים והעובדים המאפשרים עבודה מרחוק.
3. בין ההמלצות לעובדים: נעילה אוטמטית  של המכשיר לאחר אי-שימוש במשך זמן קצוב, שימוש בתיבות דוא"ל נפרדות לעבודה ולפעילות פרטית, לוודא כי מותקנים אנטי-וירוס וחמת אש מעודכנים על המחשב, ועוד.
4. בין ההמלצות לארגונים: הפרדה בין גישה לדוא"ל לגישה לתיקיות, ביצוע גיבויים, מדיניות קשיחה של החלפת סיסמאות מורכבות, ועוד.
למידע נוסף על המלצות ההגנה לארגונים לעובדים.
5. המלצת פעילות - למידה מקוונת מהבית של תכנות וסייבר
6. מערך הסייבר הלאומי, בשיתוף המרכז לחינוך סייבר וקרן רש"י, מזמינים אותך לקחת חלק במגוון קורסים מקוונים וחינמיים, שפותחו במיוחד ללמידה עצמאית, בנושאים כגון  התנהלות בטוחה ברשת, איך עובד האינטרנט ופיתוח קוד בשפת פייתון. לפרטים והרשמה

המרכז המבצעי לניהול אירועי סייבר של מערך הסייבר הלאומי
גם בתקופה זו ניתן לפנות למרכז במקרה של חשש שהמחשב או הטלפון נייד נתון לאירוע סייבר (המרכז אינו מטפל בתקלות במחשב), כגון:
· השחתות אתרי אינטרנט -  החלפת של אתר אינטרנט לצורך הצגת מידע פוגעני או החדרת תוכן עוין מטעמו של מי שביצע את ההשחתה. 
· ניסיונות דיוג (פישינג) והתחזות סייבר- עמודי אינטרנט מזויפים המתחזים לעמודי אינטרנט מוכרים לצורך גניבת זהות ומידע אישי
· הדלפת מידע  - מידע או נתונים במערכת סגורה דולפים לגורם בלתי מורשה. לדוגמה: דליפת מאגר נתוני לקוחות (המכיל פרטי אשראי, למשל) של חברה מסחרית לרשת האינטרנט.
·מתקפות DDoS -  תקיפה שנועדה להשבית מערכת מחשב על ידי יצירת עומס חריג על משאביה.
·אירועי כופרה - הצפנת המידע הגבלת הגישה של הגולש למערכות המחשוב לצורך סחיטה כספית.
·כריית מטבעות וירטואליים - ניצול משאבי המחשבים של הגולש לצורך כרייה של מטבעות וירטואליים, ללא ידיעת הגולש.

הממשלה אישרה החרגה במסגרת תקנות לשעת חירום במטרה לשמור על מוגנות המשק מפני מתקפות סייבר בעת הזו, והותרה עבודתן של חברות המעניקות שירותי הגנת סייבר, אבטחת מידע וכאלו המציעות מוצרי הגנה בתחום לגופים שונים- להלן ההודעה.
שאלות ותשובות בנושא הגנת הסייבר

לפניה למרכז המבצעי לניהול אירועי סייבר לחצו כאן או התקשרו חינם לטלפון 119.

מערך הסייבר הלאומי מתריע מפני מתקפות דיוג טלפוניות
מערך הסייבר הלאומי מזהיר את הציבור מפני מתקפת דיוג טלפונית (Vishing) שמנצלת את המעבר לעבודה מהבית של עובדים רבים בתקופה זו כדי להוציא מהם במרמה את פרטי ההתחברות לרשת הארגון. במסגרת מתקפה זו, שנצפתה השבוע בישראל, מקבלים עובדים שיחה לכאורה ממספר הטלפון של מחלקת המחשוב של הארגון ובה מבקשים מהם את שם המשתמש והסיסמה. מטרת ההאקרים שעומדים מאחורי השיחה היא לנסות לחדור לארגון למטרות דלף מידע, הצפנת קבצים, השמדת מידע או גרימת נזק אחר לארגון ולעובדיו.
השבוע התקבל במערך הסייבר דיווח חדש מחברה ישראלית מהתחום הפיננסי אשר חלק מעובדיה קיבלו שיחת טלפון לכאורה מהמספר של התמיכה הטכנית של הארגון וביקשו בעברית את שם המשתמש והסיסמה המשמשים את העובדים להתחברות מרחוק באמצעות VPN (רשת פרטית וירטואלית).
כמו כן, בשבוע האחרון זיהה המערך מגמת עלייה מדאיגה בדגש על ביצוע מתקפות נגד חברות בישראל באמצעות משלוח צרופות מסוג  RTF המנצלות פגיעות ישנה בתוכנת Word.
 
כיצד להתגונן
1.העלאת מודעות לנושא - כדאי להעלות את המודעות של העובדים בארגון לנסיונות הנדסה חברתית הקשורות במיוחד לעבודה מרחוק.
2.שימוש בהזדהות חזקה – אימות דו שלבי לצורך גישה לחשבונות הדוא"ל.
3.יישום מנגנון רב ערוצי - למקרים בהם יש צורך בקבלת פרטים רגישים בגישה מרחוק, למשל שליחת מידע מוצפן שהסיסמא לפתיחתו מועברת באמצעי אחר וכו'.
4.יישום המלצות הגנה לחיבור מרחוק.
ניתן לדווח על אירועי סייבר בחיוג ישיר חינם 119 למרכז המבצעי של מערך הסייבר הלאומי.
 
הממשלה החרגה במסגרת תקנות לשעת חירום במטרה לשמור על מוגנות המשק מפני מתקפות סייבר בעת הזו, והותרה עבודתן של חברות המעניקות שירותי הגנת סייבר, אבטחת מידע וכאלו המציעות מוצרי הגנה בתחום לגופים שונים.
הודעה מטעם מערך הסייבר הלאומי
שאלות ותשובות בנושא הסייבר
קישור למידע על קורס מקדם הגנה בסייבר

הורדת קורס מקוון חינמי