היסטוריית התרעות לפי יישוב

  • יממה אחרונה
  • שבוע אחרון
  • חודש אחרון

התרעות 32

< חזור

פִּתְאוֹם, יַלְדוּת קְצָת אַחֶרֶת

הילדים מרגישים בתוך קופסא - מה אפשר לעשות?

ילדים, במהות שלהם, קופצים ומשתוללים, צוחקים עד שנגמר להם האוויר (ומדביקים את כולנו בצחוק שלהם), רודפים אחרי כדור מתגלגל, פרפר שעף או כלב מבוהל. נוגעים בסקרנות בכל דבר עם הידיים שלהם, בחוסר היגיינה משוועת, מנסים להרגיש אותו. אוהבים שמחבקים אותם,  מתרפקים על ההורים והכי הרבה על סבא וסבתא, כי שם הם מזהים אהבה ללא תנאי.
ואת כל הטוב הזה, ביקשנו מהם להכניס לתוך קופסא. 

אמנם עשינו חור קטן בקופסא שאפשר יהיה לנשום, ואנחנו יודעים שזה זמני, זה לא לתמיד. אבל ראיתם פעם ילד מנסה להתנהל בתוך קופסא?
אז מזל שהקופסא של היום היא שקופה ואפשר לראות דרכה את כל העולם ולא רק מה שנמצא קרוב. מי חשב שאי פעם ההורים יברכו על כך שיש מסכים?
ועדיין, בגלל שקיפותה, אפשר לא רק לראות את העולם אלא גם לתקשר בו, לתקשר גם עם אלה שנמצאים בקופסאות שקופות אחרות.

אז מה בכל זאת אפשר לעשות עם ילדים שמרגישים בתוך קופסא

ילדים יישארו ילדים גם אם נשנה להם המסגרת. הם עדיים זקוקים לקפיצות ולהשתוללות, לצאת להרפתקאות של חקר וגילוי, לגעת ולצחוק.

חייבים לדבר איתם. אבל באמת , לא רק שאלות של מה תרצה לעשות היום, אלא ההבנה הזו שזה עומד להימשך תקופה ומה המשמעות של זה. בשיחה הזו חשוב להעצים ולחזק: "אתה יודע, יום יבוא ונצחק על התקופה הזו, איך רצינו לצאת ולא יכולנו, ואיך קינאנו בחתולים שמסתובבים ליד הבית בחוץ...", "איזה מזל שאת עוזרת עם אחותך הקטנה", או איזה יופי, התרגלתם לשטוף ידיים".

מלבד זאת, לילדים יש הרבה גיבורי רשת, דמויות של גיבורים, אבל הם לא יכולים להיות היחידים שיתווכו לילדים את המציאות הזו. הם חייבים לשמוע את זה מכם, ההורים, וגם לשמוע שנעבור את זה ושבסוף זה ייגמר. 

תנו להם לבטא עצמם רגשית. הם לא ישתמשו במילים גבוהות של רגש, אבל הם יכולים לצייר רגש, לפסל, ולהכין בובה צוחקת או עצובה. תזכרו שגם הרגשות הלא נעימים חשובים ויש להם תפקיד. הם מסמנים לנו משהו שחשוב שנדע. לא צריך למהר להסיט אותם.

תשתוללו איתם. תנו להם לפרוק - לבנות אוהל באמצע הסלון, או לעשות מלחמת כריות. אפשר לשחק "פרה עיוורת" (סוגרים את העיניים עם צעיף לאחד הילדים והוא מנסה לתפוס את האחרים), זה מסייע גם לשחרר שליטה. ועל הדרך, תהיו גם אתם קצת ילדים, זה משחרר, זה מחבר וזה עושה טוב.

מרחבי הדמיון של הילדים: הילדים מדמיינים את הקורונה בעיניים שלהם. קשה להם לתפוס יצור שלא רואים אותו, שהוא זה מכתיב כל מה שקורה ושסגר להם את הגן ובית הספר. תנו להם לצייר אותו ולהמחיש אותו. חשבו יחד מה יכול לנצח אותו, זה יכול להיות אחת מההנחיות כמו לשטוף ידיים וזה יכול ללכת עם הדמיון שלהם, גלימה שנותנת להם "כוח על", חרב שמוציאה לייזר שמכסחת נגיפים, או כל דבר שמסייע להם לחשוב שהם בשליטה עליו.

תנו דרור לסקרנות שלהם. זה הזמן להוציא המדען החבוי בכם ולעשות קצת ניסויים, בעיקר כאלה שיכולים להסביר להם טוב למה חשוב לשטוף ידיים.

הנה ניסוי צבעוני במיוחד שתוכלו לעשות איתם בבית