היסטוריית התרעות לפי יישוב

  • יממה אחרונה
  • שבוע אחרון
  • חודש אחרון

התרעות 32

< חזור

מבלים אחרת

כך נעביר את הזמן הפנוי בבית

הנחיות משרד הבריאות אוסרות כעת על יציאה מהבית למעט מצבים שמחייבים זאת (עבודה בהתאם למגבלות והצטיידות במזון, תרופות, שירותים רפואיים ושירותים חיוניים אחרים). הנחיות אלו משפיעות גם על הפנאי והבילויים שלנו, אך יש למלא אחריהן כדי לסייע בבלימת התפשטות הקורונה.
לפי ההנחיות, חל איסור על יציאה לפארקים, לגינות משחקים, לחוף הים, לבריכה, לספריות, למוזיאונים, לשמורות טבע וגנים או למרחבים ציבוריים אחרים. עוד נקבע במסגרתן כי מרכזי הקניות יישארו סגורים, למעט חנויות חיוניות כמו סופרמרקטים ובתי מרקחת, וכך גם אתרי התרבות והמורשת, שסגורים לקבלת קהל.
בנוסף חל איסור על הקרנת סרטים בקולנוע, גם אם הקהל מפוזר במרחק של יותר משני מטרים אחד מהשני. בנוסף הן אוסרות לקיים חוגים, גם לא במספר מינימלי של משתתפים, כולל חוגי ספורט וחדרי כושר, וכן קובעות כי יש להימנע מאירוח של חברים ובני משפחה שאינם מתגוררים בבית.

מתי כן אפשר לצאת מהבית?
התקנות העדכניות, שנכנסו לתוקף ב-25.3.2020 ויימשכו לתקופה של 7 ימים, מאפשרות יציאה מהבית רק למטרות הבאות:
· הגעה למקום עבודה שמאושר על פי התקנות
· קניות בסופר – מזון, קניות של תרופות וציוד לבריאות ופארמה
· קבלת שירות רפואי
· תרומות דם
· הפגנה
· הליך משפטי
· הגעה לכנסת
· לצורך טיפול ברווחה
· חתונה/הלוויה/ברית/תפילה - במקום פתוח בלבד, עד 10 אנשים, 2 מטר אחד מהשני
· יציאת נשים למקווה בתיאום מראש
· סיוע לאדם אחר לצורך רפואי או קושי תפקודי, או מצוקה שדורשת סיוע
· העברה של קטין, שהוריו חיים בנפרד, על ידי אחד מהוריו, לביתו של ההורה השני
· העברה של קטין שההורה האחראי עליו נדרש לצאת לצורך חיוני ואין במקום המגורים אחראי שניתן להשאיר את הקטין בהשגחתו

עם זאת, אם אתם משתייכים לאוכלוסיה בסיכון, יש להקפיד להימנע ככל הניתן לצאת מהבית, ולהיעזר בחברים ובני משפחה בהבאת אספקה לבית. אוכלוסיות בסיכון כוללות קשישים ואנשים עם מחלות כרוניות קשות בכל גיל, מחלות ממושכות של דרכי הנשימה כולל אסטמה, מחלות אוטואימוניות, מחלות לב וכלי דם, סכרת, מחלות ומצבים הפוגעים במערכת החיסון, חולים במחלות ממאירות ומחלות עם פגיעה במערכת החיסון.


פעילויות שיעבירו את הזמן
בצד האיסורים הללו, היכולת לייצר שגרת חיים חדשה חשובה, שכן הדבר מסייע לעבור את התקופה המאתגרת. גם בבית, יש שפע של פעילויות שניתן לבצע, לבד או עם המשפחה. לפניכם מספר רעיונות שיעזרו לכם להעביר את הזמן באופן מיטבי.
השלמת פערים- זה הזמן לקרוא את הספרים שהתמלאו באבק או לסיים את אלו שלא הצלחתם לסיים עד היום" לראות את הסדרות שכולם מדברים עליהן ואתם לא הספקתם (בינג'!)ף להשלים כתיבת עבודות או מטלות, לנקות את הבית לפסח, או להכין את הפלייליסטים שילוו אתכם בתקופה הקרובה.
שמרו על קשר- למרות שבימים אלו אנחנו פוגשים פחות אנשים, אין סיבה להתנתק. גם לא חייבים להסתפק בשיחות טלפון – ישנם שלל תוכנות ואפליקציות שמאפשרות קשר ישיר, שיחות וידאו, צפייה משותפת וכו'. כמו כן, נצלו את האמצעים גם כדי לדבר עם בני המשפחה המבוגרים.
שמירה על כושר גם בבית- רגילים לרוץ, לעשות יוגה או סקווטים? אפשר לשמור על כושר גם בבית. ניתן לרכוש ציוד אם צריך, תחפשו סרטונים רלוונטיים, ותתחילו להתאמן ולתרגל. אפשר להתאמן עם חבר/ה בצורה וירטואלית, או אפילו למצוא מדריכים שעושים אימונים אונליין.
תאתגרו את יכולות הבישול שלכם- התקופה הנוכחית היא הזדמנות מעולה להתחיל לאכול מסודר ובריא יותר, בלי לדלג על ארוחות כי לא מספיקים או להתפתות לאכול בחוץ. זאת גם יכולה להיות פעילות נהדרת לעשות עם הילדים – להכיר להם טעמים ומאכלים חדשים ללמד אותם וללמד אותם לבשל מאכלים שהם אוהבים. גם אם אתם מבשלים מעולה – זה הזמן לאתגר את היכולות שלכם עוד יותר.
עניין של זמן- זכרו – ניסיון העבר מוכיח כי משברים דומים מסתיימים, זה רק עניין של זמן עד שנחזור לנהל את החיים שלנו כפי שאנחנו רגילים. ועדיין, אל תפספסו את ההזדמנות ליהנות בדרך ולעשות דברים שחסרים לכם ביומיום.
ישראל מחוברת - במות דיגיטליות- בימים הקרובים יתקיימו מופעי תרבות דיגיטליים ברשת לציבור הרחב, במסגרת תכנית "ישראל מחוברת - במות דיגיטליות".
כלל השידורים יועברו בשידור חי בדף הפייסבוק של משרד התרבות והספורט, ורצועת הערב (21:30-23:00) תועבר במקביל בערוץ 24.
לאתר משרד התרבות והספורט.