היסטוריית התרעות לפי ישוב

  • יממה אחרונה
  • שבוע אחרון
  • חודש אחרון

התרעות 32


חינוך


א. תיווך רגוע וענייני של המצב: הדרך בה נתווך את משמעות הסיטואציה לילדנו תעצב את מציאות חייו בבידוד.


ב. מתן מידע מדויק ואמין, המועבר ברוגע ולא באופן דרמטי עם פרטים מיותרים, יחזק את ביטחונו של הילד. לדוגמה, "כל מי שחזר מהארצות...חייב להיות בבידוד למשך שבועיים, כדי להיות בטוחים שלא נדבק בנגיף ולא ידביק אחרים".


ג. שמירה על קשר מגוון ורציף: חשוב לתכנן שמירה על קשר עם בני משפחה וגם עם חברים ממעגלים שונים באמצעים טכנולוגיים שונים.



ד. הומור, קלילות ומשחקיות: שימוש באמצעים שונים של משחק והפעלה, כגון: שימוש בחומרי יצירה והרכבת תַּצְרֵפִים (פאזלים), יתרמו רבות להפיכת החוויה לטובה ומועילה.


ה. פעילויות, עשייה ותפקידים: חשובה ביותר פעילות ומילוי תפקידים בהקשר לאירוע. ילד פעיל (וגם מבוגר) יהיה חסון יותר נפשית. סיוע לאחרים, יסייע לו ויחזק אותו.


ו. בניית שגרה מסודרת וצפויה: עם כל הקושי לקיים שגרה בסיטואציה כל כך חדשה, חשוב לייצור אותה. שגרה המכילה מחויבות, שומרת על תחושת רציפות ומסייעת בגיוס כוחות התמודדות.

בימים אלו הרשויות ובתי הספר מחדשים באופן הדרגתי את הלימודים, ואלו יעדכנו את ההורים והתלמידים אודות מועד החזרה המדויק.
לפרטים נוספים יש לפנות למוקד 106 באיזור מגוריכם.

ילדי כיתות א׳ פטורים מחבישת מסכה במתחם בית הספר.

• במקרה של חום גוף מעל 38 מעלות.
• אם יש תסמינים אופייניים לנגיף הקורונה: שיעול, קשיי נשימה, או כל תסמין נשימתי אחר.
• התלמיד קיבל הנחיה להישאר בבידוד ביתי.
• תלמיד אומת כחולה קורונה.
• אם אחד מבני משפחתו אומת כחולה בנגיף הקורונה.
ההורים נדרשים למלא הצהרת בריאות לכל ילד מדי יום. תלמידים לא יורשו להיכנס למוסד החינוכי ללא הצהרת הבריאות, חתומה על ידי הוריהם.
ההורים מתבקשים לדווח, בהקדם האפשרי, במידה שקיימת מניעה להגעה של ילדיהם לבית הספר מכל סיבה שהיא.
ניתן להביא הצהרה בכתב יד.
הורה או כל אדם אחר לא יורשו להיכנס למוסד החינוכי, אלא במקרה חירום ובאישור המנהל/ת.
הורה שהוזמן לפגישה במוסד החינוכי יצטרך לעמוד בהנחיות משרד הבריאות בדגש על שמירת מרחק, חבישת מסיכה וכללי ההיגיינה.
• הרשות המקומית או הבעלים ידאגו להכין את המבנה ותשתיות המוסד החינוכי לחזרת התלמידים ללימודים. פעילות זו תכלול את ניקוי הכיתות, השירותים, המסדרונות, המעקות, הידיות וכל מתקן או אביזר שהתלמידים נוהגים לגעת בהם בשגרת הפעילות הלימודית.
• מבנה המוסד, הציוד, המתקנים והחצר יהיו נקיים בכל עת.
• במרחבי המוסד החינוכי יונחו פחי אשפה.
• בחדרי השירותים יוצבו מתקני סבונים/בקבוקי סבון נוזלי ונייר ניגוב.
• במרחבי המוסד החינוכי יוצבו במקומות בולטים שלטי הסבר הכוללים, בין השאר, תרשימים המנחים כיצד לשטוף ידיים, חבישת מסכות ועוד.